شناسهٔ خبر: 65853 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

آماده‌باش ۱۴هزار راهدار در محورهای با پتانسیل بالای بارشی/ حضور ۱۷۰ هزار خودرو پلاک تهران در مازندران و گیلان/ تهرانی‌ها سه‌شنبه از شمال کشور برگردند

باران رضا اکبری با تاکید بر تحقق قول وزیر راه و شهرسازی در بازگشایی مسیرهای انسداد یافته به واسطه سیل اخیر گفت: به واسطه شرایط جوی نیروهای سازمان راهداری در حال آماده باش هستند و مسافران نوروزی شمال کشور از سه شنبه به شهرهای خودشان برگردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درخصوص تدابیر اندیشیده شده بابت ورود سامانه بارشی که از امروز سراسر کشور را در بر خواهد گرفت، اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که بلافاصله به همکاران‌مان در راهدارخانه‌ها داده شد همه در راه‌هایی که پتانسیل بارندگی شدید دارند، مستقر هستند و اطلاعات هواشناسی به صورت لحظه‌ای به همه استان‌ها مخابره می‌شود.

وی ادامه داد: استان‌های هدف و مورد نظر به صورت آماده‌باش کامل بودده و در این بین ۱۴ هزار راهدار به انضمام ۹ هزار ماشین‌آلات و ۲ هزار گشت راهداری در راه‌های کشور مستقر هستند.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: طبق قولی که رییس جمهوری محترم و مقام عالی وزارت در مصاحبه‌ها و بازدیدهای خودشان داشتند این قول را می‌دهیم که ظرف یکی، دو ماه آینده بازگشایی‌های اضطراری محورها انجام و ترمیم‌های موقت انجام شود تا طی شش ماه کار اساسی آن‌ها انجام بگیرد.

وی درخصوص بازگشت مسافران نوروزی با اشاره به اینکه عمده مسافران از پایتخت بوده‌اند، در زمینه بازگشت آنها به تهران در شرایط جوی چند روز آینده اظهار کرد: در این مدت کوتاه حدود ۷۰۰ هزار خودرو داریم که از تهران خارج شده‌اند و بیشترین تخلیه بار خودرویی از پایتخت بوده است. انباشتگی این خودروها در گیلان و مازندران است که از ۲۳۰ هزار خودرو انباشته شده در این دو استان ۱۷۰ هزار خودرو پلاک تهران را دارند که در این چند روز برخواهند گشت. توصیه ما این است که سفرهای خودشان را برای بازگشت امروز متوقف کرده و سه‌شنبه بازگردند تا اتفاقی نیفتد.